The Vampire Diaries - Búcsúzik a sorozat

Az első rész, amit életemben láttam a Vámpírnaplókból, az az első évad nyolcadik része volt, természetesen Lexi első felbukkanása. Emlékszem, hogy Erdélyben voltunk és nem tudtunk aludni, bekapcsoltunk valamit a tévében és épp ez ment. Ekkor kezdődött számomra a nagy The Vampire Diaries-láz.

Ezek után sötét homály, mert fogalmam sincs, mikor és, hogyan kezdtem el nézni a szériát. Azt tudom, hogy a második évadot már nagyon vártam, mert túl gyorsan daráltam le az első szezont. Régen volt, ez biztos, de ez volt az a sorozat, amit majdnem az elejétől néztem végig és persze az első feliratos is egyben. Nagyon meghatározó volt az életemben több szempontból is. Tény, hogy az első két-három évad messze túlszárnyalt minden mást, amit végül kaptunk a nyolc év alatt, de így is élvezhető volt. Megszokás volt a péntek esti rituálé, amit mindig megtartottam - akkor még csütörtök éjjel adták a részeket. 


A heti bejegyzésekből már tudjátok, hogy én már az első részektől kezdve Stelena rajongó voltam. Imádtam őket együtt és az utolsó részt látva, még ma is nagyon szeretem a párost. Őszintén szólva az ő búcsúzásuk jobb volt, mint Elena és Damon egymásra találása. Az a tiszta szeretet, ami később is megmaradt, az repítette őket a magasba nálam. Hiába voltak évekig együtt és történt megannyi rossz, képesek voltak mindent félretenni és az utolsó pillanatban is szeretni egymást. Mindezt félretéve, az első évadok miattuk voltak olyan jók. A szerelmi háromszög akkor még működött és nem laposodott el. Katherine feltűnése meg csak még drámaibbá tették az ők amúgy is érdekes kapcsolatát. Ódákat tudnék zengeni még róluk, de tovább kell haladnom, mert sosem érek a végégre.


Egy idő után - pontosan már én sem tudom, hogy mikor - változott a felállás. Damon nézése Elenára sok mindent átbillentett bennem az ő javára. Talán a második évad vége, harmadik évad eleje volt az az idő, amikor már nekik kezdtem el szurkolni - köszönhetően Klaus megjelenésének és Stefan kikapcsolásának. Ennek ellenére nem bántam sosem, ha Elena és Stefan együtt van, vagy épp ha egymás mellett kötöttek volna ki végül, az sem érintett volna rosszul. Egyszerűen, nálam mind a két páros működött. Teszem hozzá, miután a színészek szakítottak - Nina és Ian - azóta azért az ő kapcsolatukban sem volt olyan tűz és kémia, mint régen, amit sokak bántak, köztük én is.

Stefan végül Caroline mellett kötött ki, amit én már az elejétől rossz szemmel néztem. Ők ketten barátok és a kapcsolatuk alatt is végig ezt láttam. A legjobb barátok és semmi több. Nem mondom, hogy a színészek játékán múlt, hiszen Paul és Nina tökéletesen alakított együtt, Caroline is a többi szerelmével, így erre sem lehet fogni. Egyszerűen ők nem működtek jól párként és szerintem van, aki még így gondolja.


Carolinet említve, ő is velünk volt nyolc éven keresztül és ő volt, aki a legtöbbet fejlődött az évek során. Mindez persze vámpírrá válásának is köszönhető volt, hiszen előtte egy hisztis szőke lány volt, akinek semmi se tetszett. (csak, hogy szépen fejezzem ki magamat) Mattel számomra annyira nem voltak hitelesek, mint Tylerrel. Ekkora már vámpír lett, a srác meg farkas, így persze más volt az ő szerelmük, mint a Donovan fiúval. Szépen lassan kedveltem csak meg a lányt, aki végül egyedüli vámpírként fejezte be a Vámpírnaplókban. Kicsit durva, nem? Persze, sok rajongóval együtt, nekem is Klaussal az igazi. Köztünk olyan kémia van, amit talán még Elena és Damon között sem éreztem. Szerencsére minden esély megvan arra, hogy a spin-offban folytathassa.

Mattet említve elmondanám, hogy nagyon örülök annak, hogy végig ember maradt, harcolt a városért és végül rendőr lett belőle. Valóban a magáénak érezheti Mystic Fallst. Sokat fejlődött ám ő is és ahhoz képest mennyire gyűlölte a vámpírokat és ezt az egész természetfeletti mizériát, a szerettei mellett mindig kitartott. Ő volt az egyik leghitelesebb karakter, akinek a reagálásaival is egyet lehetett érteni. Tyler volt a másik, aki végül sok mindenen ment keresztül, de nem kapott elég szerepet a végére. A megölését sem igazán értettem, legalábbis kicsit semmibe vették, főleg az utolsó epizódokra. De ki lepődik itt már meg ilyenen?


Ott van még Jeremy és Alaric, akik szintén az évadok többségében szerepeltek. A srác ugye a hatodik szezonban kilépett és csak az utolsó epizódra tért vissza, ahol két(!) másodpercre bírták bevágni és egy sort írni neki. Szerintem szégyellni való a készítők részéről, hogy még Elena felébresztésénél sem volt jelen, a temetőben sem tűnt fel, sehol, kizárólag az iskolában, amit ugye Alaric és Caroline nyitottak meg. Szerintem ez volt az utolsó rész egyik gyenge pontja is, hogy egy ekkora karaktert nem tudtak kezelni és adni neki egy sornál többet.

Alaricot sem vitték túlzásba, de nála sokszor éreztem azt, hogy nem tudnak vele mit kezdeni. Persze, minden évadban megvolt a szerepe, de néha felesleges volt a jelenléte egy-egy részben. Végül ő volt az, aki megnyitotta Carolinevel az iskolát, főleg a gyermekei számára, de én akkor is hiányosnak érzem az ő karakterét.

Enzoról nem sokat tudok írni, mert egyszerűen nem éreztem érdekesnek a karaktert. Kövezzetek meg, én nem különösebben szerettem, bár bajom sem volt. Olyan semmijen. A Bonnieval való szerelme meg egyszerűen semmit sem jelentett számomra. Lehet, hogy most sokan támadtok, de Bonnie karaktere lapos és értelmetlenné vált, miután elveszítette az erejét és 125. alkalommal jött vissza a halálból. Aztán hopp, az utolsó epizódra meg csak úgy, újra boszorkány lett? Ez annyira erőltetett és valótlan volt, hogy egyszerűen hiheteten. Ez volt a rész másik mélypontja. Kai átkát sehogy sem lehetett volna megtörni, a lánynak meg pár nap után összejött? Szerintem hanyagoljuk is a témát.


Katherine visszatérése természetesen felüdülés volt, annak ellenére, hogy kicsit lagymatag volt az egész. Nina Dobrev még mindig jobban alakít Kathként, mint Elenaként és szerintem ezt senki sem vitatja. Azért az kicsit furán érintett, mikor azt mondta sok rajongó, azért nem volt több Elena és Damon jelenet a sorozatzáróban, mert ők ketten nem tudnak együtt játszani, főleg Ian nem Ninával. Akkor kérdem én? Milyen okból kifolyólag bírt Kathel alakítani, Elenával meg nem? Ez azért szerintem röhejes és sokan bele se gondolnak, mit beszélnek. Tény, hogy nincsenek jóban. Ezt mindenki tudja, de színészek és megoldják. Nézzük például az első találkozást, aminél ugye még Kath volt, mint kiderült. Na, nekem az hiteles volt, annak ellenére, hogy sejtettem, ki is van a kék ruhába bújva. Nem volt a Delena újraegyesüléssel sem semmi probléma, - mint kiderült, eljegyzés is le lett forgatva, de végül nem került bele a részbe - hiszen nem volt többre idő. Persze, mint említettem, a kémia nem volt meg, de egyszerűen nem lehet 40 percbe mindent belesűríteni. Az epizód elején volt pár olyan pillanat, ami helyett bele lehetett volna szőni azt a bizonyos eljegyzést és egyebeket, de nem valósult meg. Ez van, ezt kell szeretni.


Szerintem még millió és egy bekezdést írhatnék a sorozatról, talán még fogok is később, ha lesz pár gondolatom, de most lezárnám ezt itt lassan. Imádtam a széria minden mozzanatát - bár a 7. szezonból senki ne kérdezzen, nekem az valahogy kiesett és szinte semmi sem rémlik. A lezárással nem vagyok teljesen elégedett, de megvolt benne minden, amit bele lehetett tenni, hogy ne legyen túlzás. Így is csöpögősre sikeredett, de én nem bánom. Amikor először néztem meg, nem értettem a végét, aztán kezdtek leülepedni a dolgok. Elena és Damon boldogok voltak, összeházasodtak, gyermekük született és megöregedtek. Ezt követően meghalltak és elválltak egymástól, majd békére leltek. Elena és a családja újraegyesülése, na az volt a rész egyik csúcspontja. Szomorú, hogy mindenkije meghalt, de boldogság, hogy végül újra velük lehet és mindent maguk mögött hagytak a túlvilágon - vagy, ahova kerültek, mert ugye ez nem derült ki. Az utolsó csúcs Damon megérkezése Stefanhoz. Na itt mondtam azt, hogy igen, így kell véget érnie, az ő ölelésükkel. Bár Stefan halálát sokan nem értik, 171 év és 171 rész mindent elmond. Az ő sztorija volt és az ő halálával kellett véget érnie a szériának.


Az utolsó pár perc igenis erős volt és Juliék, illetve a színészek is odatették magukat. Boldogsággal töltött el a béke megfogalmazása és komolyan, elérek oda, hogy szép emlékeim lesznek a sorozatról. Nem értékelek és nem pontozok, mert értelmetlen lenne, hiszen túl sokat nem adhatnék neki az első évadok csúcsa után, így csak annyit mondok: #TVDForever

2 megjegyzés:

  1. *-*
    Tobbnyire amugy egyet ertek veled. Annyi h nekem szimpi volt Enzo meg Bonnie es sajnaltam h Enzo meghalt. Es amugy Ian meg Nina nagyon is jol kijonnek a valoeletbe. Szoooval nem tudom mivan itt vagy mit mondtak de na. Erted.
    #tvdforever ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Állandóan ezt szajkózzák. De szerintem annyira mindegy, abban sem vagyok biztos, hogy azokat a jeleneteket, amiket mondtak, leforgattak, de ha igen, a DVDvel együtt úgyis kikerülnek. Szóval mindegy. :D

      Törlés

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...