Harry Potter és a kezdetek

Az oldal történelme alatt még egyszer sem ejtettem szót a világ talán legjobb filmjéről. A korotok alapján ti is ezen nőttetek fel. Már az első részét is a moziban láttam, pedig emlékszem be sem akartak engedni, hiszen csak hat éves voltam. Végül anyu segítségével bejutottam és megnézhettem a Harry Potter és a bölcsek kövét. A film egyszerűen remek volt, bár akkor még nem értettem ezekhez a dolgokhoz, leginkább a nővérem miatt mentem el, végül én is beleszerettem.


A történetet szerintem senkinek nem kell ismertetni Voldemortról és a kis Harryről. Bár milliószor végignéztem mindegyik részt, mégis jó volt látni, hogy mennyivel fiatalabbak és visszafogottabbak voltak, mind a szereplők, mind a színészek. Daniel, Rupert és Emma is rengeteget változtak az évek alatt, ráadásul valóban a szemünk előtt nőttek fel, hiszen 11 évesen kezdték, majd az utolsó filmben 22-23 évesek voltak. Ez rengeteg idő, főleg, ha azt nézzük, hogy az egész fiatalkorukat így élték le, bár ők választották.

A karakterek is rengeteget változtak. Hermione az első részben egész végig okoskodott. Komolyan, így felnőtt fejjel egy idő után elég idegesítő tud lenni. Ron szerintem maximum felnőtt lett az évek alatt, de az első részben ugyanolyan eszetlen, mint egy 11 éves kisfiú. Jó, hogy ezt nem ment a film kárára. Harry pedig sokkal kisebb, esetlenebb és tudatlanabb volt. Mondjuk valószínű, ha én tudnám meg, hogy varászló vagyok, nem így reagálok, de ő tudja, ez már csak egy mellékes dolog. A többi szereplő is meglepően más volt még az első részben, mint később. Ott van Ron kistesója, aztán az ikrek, akik eléggé el voltak hanyagolva még a Bölcsek kövében. Malfoy ugyanolyan arrogáns és utálatos, mint évekkel később, így őt nem volt nehéz megszokni.


Ami a film nagy előnye, hogy nem számítógépes effektekkel készítették el a jeleneteket, hanem hihetően és élethűen vették fel. Sem az iskola, sem a varázslatok nem tűntek művinek, így csak jobban tudtam figyelni a fontos dolgokra, nem vette el a kedvemet ez a része a dolognak. 

Összességében teljesen máshogy vélekedek az első részről, mint korábban. Sokkal másabb minden, így a maratonom folytatása is érdekes dolgokat fog még hozni. A napokban megnézem majd a többi részt is és egy nagyobb kritikával is érkezem a film kapcsán, így aki szereti a mozit, attól türelmet kérek és cserébe kaptok egy nagyon jó kis bejegyzést.

Értékelés: 10/10. Nem hiszem, hogy ezt a filmet nagyon rosszra tudná valaki értékelni, mert ő vagy nem szereti a filmet, vagy nem látta, de azt nem lehet rá mondani, hogy rossz vagy nem jól sikerült.

2 megjegyzés:

  1. Nem tudom, hogy a könyveket olvastad-e, de mikor a filmek kijöttek én azt mondtam rájuk, hogy borzalmasak, a könyvhöz képest mindenképpen, talán az utolsó három rész, amit eltaláltak, és egész jó lett, ezt leszámítva, a HP még mindig a kedvenc könyvem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvastam hébe-hóba, de nálam általában egyazon történet filmben és könyvben más-más miatt tetszik. :D

      Törlés

Rólam

Rólam
Üdv kedves idegen! Ez az oldal a kritikák világába reppent téged, ahol találsz véleményt sorozatokról, filmekről, zenékről és könyvekről is. Emellett napi szinten osztok meg bulvárhíreket és egyéb gondolatokat. Ha kíváncsi vagy a véleményemre, akkor tarts velem! click here →

Látogatók

Cikkajánló

Kiemelt bejegyzés

Eurovision 2018 - Mennyi esélye van az AWS-nek?

Már közel két hónapja annak, hogy eldőlt ki képviseli hazánkat az idei Eurovíziós dalfesztiválon. A lisszaboni elődöntőre az AWS-t küldték ...